Od czasu powstania wszelkiego rodzaju portali społecznościowych i nie tylko przestało nam wystarczać posiadanie swojego zdjęcia wykonanego na poczekaniu u fotografa. Zdjęcia do dokumentów zazwyczaj bowiem mają spełniać wymogi formalne (zdjęcie na wprost obiektywu lub z półprofilu, bez żadnego grymasu i mimiki, umożliwiające szybką identyfikację osoby) a nie nasze oczekiwania co do tego, jak chcemy być postrzegani przez innych.

MS-25
Dlaczego wspominamy o portrecie biznesowym i wizerunkowym? O ile portret biznesowy  ma za zadanie pokazać nas w określonym „biznesowym”, zawodowym charakterze, o tyle portret wizerunkowy jest dla nas pojęciem szerszym. W nim chcemy pokazać się nie tylko jako profesjonalista, ale człowiek o określonych zainteresowaniach lub umiejętnościach. I tu wkraczamy już na teren portretu psychologicznego, czego przykładem są często fotografie pisarzy na obwolutach książek lub zdjęcia wykonywane jako ilustracje do wywiadów w kolorowych pismach. W rzeczywistości często te typy portretu mocno się zazębiają i nie warto przywiązywać się szczególnie do klasyfikacji. Ważniejsze jest natomiast określenie, do jakich celów potrzebujemy zdjęcia i gdzie będą eksponowane. Ta informacja jest również kluczowa dla nas fotografów. Dlatego nie zdziwcie się proszę jeśli podczas rozmowy zapytamy, do czego będą wykorzystywane zdjęcia z sesji. Nie chodzi o wścibskość, ale jak najlepsze dopasowanie ujęć do oczekiwań.

Z pewnością bowiem innych zdjęć wymaga CV, innych profil na portalu społecznościowym, a jeszcze innych strona internetowa traktująca o profesji modela (np. trener, tłumacz, doradca finansowy, sportowiec, muzyk itd.). W każdym z tych miejsc chcemy pokazać się jak najlepiej.
Dlatego wszystkie oczekiwania warto jasno określić jeszcze przed sesją, żebyśmy my, fotografujący, mogli jak najlepiej je spełnić. Poznając Wasze oczekiwania fotograf dobierze odpowiednie ustawienie, podpowie stylizację lub nawet miejsce gdzie sesję wykonać (nie wszystkie portrety trzeba przecież robić w studiu, podobnie jak nie wszystkie w szeroko pojętym „plenerze”).

Gorąco namawiam do spotkania z nami przy okazji swojej sesji wizerunkowej:-)

MS-22___TG_57KH_070

 

Warto wiedzieć:

– na sesję zabierz ze sobą kilka wariantów stroju, najważniejsze jest to, żeby czuć się w nich ubranym, a nie przebranym. Jeśli będzie to sesja biznesowa warto mieć ze sobą marynarkę w stonowanym kolorze, najlepiej bez wyraźnych deseni, jasną i ciemną koszulę lub top (dla Pań), elegancki zegarek, bransoletka, lub delikatny drobiazg na szyję (apaszka, łańcuszek itd.
– fryzura dobrana stylistycznie do stroju – jeśli zdecydujemy się na wcześniejszą wizytę u fryzjera, warto uprzedzić go o sesji, po to choćby, żeby nie użył żadnego produktu z drobinkami brokatu.
– buty – o nich też trzeba pamiętać, jeśli będziemy chcieli uchwycić w kadrze pełną postać.

Reszta zależy od nas, a możecie nam wierzyć, że zrobimy wiele, żeby wyniki sesji były najlepsze, a atmosfera w studiu przyjazna i jak najmniej stresująca:-)